МАРКЕТИНГ НЕКОМЕРЦІЙНИХ СУБ’ЄКТІВ СФЕРИ ОСВІТИ УКРАЇНИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Тетяна Борисова Тернопільський національний технічний університет ім Івана Пулюя

Ключові слова:

Маркетинг, некомерційна організація, сфера освіти та досліджень, освітня послуга, дистанційне навчання, ринок праці.

Анотація

Порушено проблему маркетизації сфери освіти та досліджень України в контексті становлення фінансової парадигми. Обґрунтовано, що для вітчизняних некомерційних суб’єктів освіти  та досліджень актуальними є  такі напрями  розвитку маркетингової  діяльності:  підвищення  рівня  ринкової  орієнтації (оскільки ринкова орієнтація притаманна  університетам України, проте не  завжди вона  здійснюється належним  чином); розвиток ринків (напрямом розвитку  ринку  освітніх  послуг  України,  як  і  Європи,  є  навчання  протягом життя  та навчання дорослого населення, розвиток дистанційного навчання, залучення  іноземних студентів  із менш розвинутих країн); організація ефективного маркетингу з метою підвищення якості освітніх послуг та зменшення розриву між пропозицією ринку освітніх послуг та попитом на ринку праці. На основі  аналізу  наявних  визначень  поняття «маркетинг  освітніх  організації» виявлено їхні спільні риси та запропоноване власне визначення. Виокремлено низку особливостей елементів комплексу маркетингу освітніх організацій.

 

Посилання

Волокитіна Л. О. Модернізація вищої освіти: маркетинговий аспект [Текст] : монографія / Л. О. Волокитіна ; Донецький національний ун-т економіки і торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського. – Донецьк : Дон-НУЕТ, 2009. – 178 с.

Грищенко І. М. Ефективність комунікаційної діяльності вищих навчальних закладів / І. М. Грищенко, Н. А. Крахмальова / Вісник ХНУ. – 2013. – Т. 2, № 4. – С. 218–223.

Друкер П. Ф. Менеджмент в некоммерческой организации: принципы и практика / П. Ф. Друкер. – Пер. с англ. – М. : ООО «И.Д. Вильямс», 2007. – 304 с.

Закон України «Про захист прав споживачів» вiд 12.05.1991 р. № 1023-XII // Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР). – 1991. – № 30. – C. 379.

Захарова И. В. Маркетинг образовательных услуг / И. В. Захарова. – Ульяновск : УлГТУ, 2008. – 170с.

Котлер Ф. Стратегічний маркетинг для навчальних закладів / Ф. Котлер, К. Фокс (пер. з англ.). – К. : УАМ, Вид. Хімджест, 2011. – 580 с.

Лазоренко О. О. Аналітичний звіт дослідження у сфері неформальної освіти дорослих у пілотних областях в Україні: Полтавська та Львівська область / О. О. Лазоренко, Р. А. Колишко. – К., 2010. – 84 с.

Маркетинг образовательных услуг : учебное пособие / Н. А. Пашкус, В. Ю. Пашкус, М. П. Соловейкина, Л. В. Чебыкина ; под ред. Н. А. Пашкус. – СПб. : Книжный Дом, 2007. – 112 с.

Матвіїв М. Я. Методологія та організація маркетингового менеджменту в сфері вищої освіти : монографія / М. Я. Матвіїв. – Тернопіль : Економічна думка, 2005. – 560 с.

Мельник, А. Ф. Публічний сектор і державна політика в демократичному суспільстві : монографія / А. Ф. Мельник, О. В. Длугопольський. – Тернопіль : Економічна думка, 2008. – 240 с.

Національні рахунки освіти України у 2012 році : статистичний бюлетень. – К. : Державна служба статистики України, 2014. – 73 с.

Оболенська Т. Є. Маркетинг у сфері освітніх послуг : автореф. дис... д-ра екон. наук : 08.06.02 / Т. Є. Оболенська ; Харк. держ. екон. ун-т. – Х., 2002. – 33 с.

Салогубова В. М. Підвищення конкурентоспроможності вищого навчального закладу на засадах маркетингу [Текст] : монографія /В. М. Салогубова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. – Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2011. – 238 с.

Чухрай Н. І. Маркетинг і логістика у вищому навчальному закладі : монографія / Н. І. Чухрай, Р. А. Патора, А. М. Лялюк. – Луцьк : РВВ «Вежа» Волин. Нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2008. – 324 с.

Booms B. H. Marketing Strategies and Organisation Structures for Service Firms / B. H. Booms, M. J. Bitner // Marketing of Services. – 1981. – С. 47–51.

Education and Training Monitor 2013. – Brussels : European Commission, 2014. – 73 р.

E-Learning Market Trends & Forecast 2014–2016 Report [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.docebo.com/landing/concxtactform/thankyou.php?download=1.

Educational Marketing: A New Strategy for Building Customer Loyalty [Електронний ресурс] // Intrepid Learning Solutions. – 2010. – Режим доступу : https://www.trainingindustry.com/media/3188458/intrepid %20educationalmarketing.pdf.

Human Development Report 2013. The Rise of the South: Human Progress in a Diverse World. – UNDP, 2013. – 216 с.

Kedem K. Rating methodology: U.S. Not-for-profit private and public higher education / K. Kedem // Moody’s Investors Service. – 2011. – August 26. – Р. 1–28.

Kotler P. Principles of marketing / P. Kotler, G. Armstrong. – 14th ed. – New Jersey : Prentice Hall, 2012. – 740 р.

Towards greater education and training for social Europe: ETUC Action Programme on lifelong learning and VET [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.etuc.org/sites/www.etuc.org/files/EN-Action-Programme-Towards-Greater-Education-and-Training-for-Social-Europe-2.pdf.

##submission.downloads##

Як цитувати

Борисова, Тетяна. «МАРКЕТИНГ НЕКОМЕРЦІЙНИХ СУБ’ЄКТІВ СФЕРИ ОСВІТИ УКРАЇНИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ». Журнал європейської економіки, вип. 13, вип. 4, Грудень 2014, с. 415-29, https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/778.

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА УКРАЇНИ