БЕНЧМАРКІНГОВІ МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНЦІЄЮ У СВІТОВІЙ ЕКОНОМІЦІ

Євген Савельєв, Віталіна Куриляк, Галина Смалюк

Анотація


Розроблено методи формування, розвитку і поширення відносин взаємної допомоги в умовах сучасної конкуренції. Розкрито зміст категорії бенчмаркінгу та її історичні корені. Показано роль бенчмаркінгу для постсоціалістичних країн, економіка яких перебуває на початковому етапі створення власної моделі «ривку навздогін».  Розвинуто точку зору, за якою для подолання традиційної ідеології конкуренції треба вийти за межі суто економічних відносин і перейти до сфери етики. Значну увагу приділено використанню моделі досконалості в системі стандартів, зокрема міжнародних. Автори вважають, що в діяльності з виявлення передового досвіду не можна обмежуватися лише аналізом процесу і результату, потрібно вивчати також спосіб мислення індивідуума, команди чи нації як складової мотиваційного механізму. Бен- чмаркінг потребує формування системи, яка забезпечує задоволення інтересів як тих, що відстають, так і лідерів, тобто виграш для всіх. Значною мірою це завдання вирішується в рамках партнерського бенчмаркінгу, що є особливо ефективним в умовах створення інноваційних мереж співпраці та клас¬терів. В основу відносин суперництва і взаємодопомоги має закладатися досягнення високого рівня довіри між партнерами.

 

 


Ключові слова


Бенчмаркінг; бенчмаркінг знань; взаємодопомога; той; що відстає; довіра; змагальність; індивідуальний бенчмаркінг; кодекс правил проведення бенчмаркінгу; конкуренція; лідерство; партнерський бенчмаркінг; передовий досвід; спосіб мислення; суперництво.

Повний текст:

PDF>PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.